Schůze technické komise (CT), sobota 7.12.2002, přítomen: Petr Janáček
1) V rámci čistoty třídy a přesnější kontroly bude na MS v Holandsku kromě certifikátu o měření vyžadován u všech lodí při měření i platný proměřovací formulář.
CT je si vědoma toho, že spousta lodí proměřovací formulář nemá (loď koupená po někom apod…), ale minimálně lodě účastnící se mistrovstvá světa by měly být v pořádku.
2) na MS v Holandsku budou vyžadovány kotvy
Zdůvodnění a souřasně smysl kotvy u Vauriena:
při bouři, kdy je zachraňována nejprve posádka a potom teprve loď se kotva vyhodí a vítr a příboj loď nerozbije o pobřeží (udrží ji pár metrů od břehu).
3) Jörg Belling vyrobil instrukce, jak si svépomocí změřit loď.
Díky těmto instrukcím by si měl býk každý schopen zkontrolovat důležité míry své lodě a vyhnout se problémům při měření.
Buď je dodá anglicky, nebo je zkusím přeložit
4) Hledá se někdo, kdo zná rusky/anglicky.
Jachtaři z Peterburgu staví lodě a s Dietrem Daumem komunikují pomocí automatického překladače na WEBu.
5) Ugo Zappi – plán zatraktivnit Vauriena
Po delší diskusi po příčinách odlivu zájemců o LT Vaurien
(hranaté tvary, móda kulatých linií, nízká rychlost, jistá podplachtěnost..)
nápad bez úprav na kulatinách/trupu – vymyslet větší plachty, zkusit zajistit nějaké sady / zkontaktovat výrobce / … ev. přivézt ukázat na další MS
Schůze CIV, neděle 8.12.2002, přítomen: Martin Janáček
1) Prezident CIV poděkoval ASV ČR za uspořádání ME 2002 a za kvalitní webovou prezentaci.
2) Finanční informace z CIV:
Poplatek na mezinárodní číslo pro novou loď = 35 EUR (zahrnuje poplatek ISAF a poplatek pro kontruktéra lodě).
Členský příspěvek pro naši asociaci činil do roku 2002 přibližně 50 EUR, od příštího roku bude 150 EUR (příspěvková politika je stanovena dle počtu nárokovaných lodí na MS: 0 ? 3 … 50 EUR, 4 ? 10 … 150 EUR, více než 10 … 250 EUR).
3) Podpora nových zemí:
CIV rozhodla přispět částkou 1200 EUR na přepravu 12 nových lodí Faccenda do Uruguaye.
CIV požádala našeho zástupce v technické komisi o zprostředkování komunikace směrem na východ ? Polsko, Rusko a Slovensko. Jednotlivé země mají možnost posílat své delegáty na zasedání technické komise jako pozorovatele.
4) Mistrovství světa 2003
Termín: 19. ? 26. červenec 2003
Místo: Ijsselmeer, Stavoren, Nizozemí
Zorganizováno současně pro třídy Vaurien a Splash/Flash (podobné Laseru)
Výběr z vypsání závodu, které bude v brzké době dostupné na webu:
– startovné 290 EUR na posádku (zahrnuje startovné, kemp a stravu po celou dobu mistrovství)
– termín přihlášek 15. června 2003 (nutné zaslat i s kopií proměřovacího certifikátu)
– vypsáno na 12 rozjížděk
5) Mistrovství Evropy 2003
Termín: 1. ? 4. května 2003
Místo: Lago di Garda, Itálie
Více informací bude známo v průběhu ledna.
Součástí regaty by mělo být i setkání veteránů, kteří by závodili na historických lodích bez spinakru (starších než 1967)
6) Závody v příších letech
MS 2003 Holandsko
MS 2004 Uruguay (pravděpodobně na vlastních lodích, 5. ? 11. dubna 2004)
MS 2005 Španělsko nebo Francie
ME 2003 Itálie
ME 2004 ???
Další zajímavé závody:
Match Racing 2004 v Itálii ? hlavní sponzor závodu Faccenda nabízí 8 lodí dodaných pořadatelem, z nichž 4 budou vylepšeny (větší spinakr, jiná ploutvová skříň, jiné kormidlo, bez bočních kýlů, váha 85 kg). Závod bude sloužit jako experiment pro možnou změnu třídových pravidel.
Závody evropského poháru 2003 v ČR:
MČR, 4. ? 7. září 2003, Lipno
Poslední vítr, 27. ? 28. září, Brno