Zima nám utekla jako voda a všechny jachtaře už od března určitě svrběly ruce. Takže všichni se těšili na první závody, navíc na brněnské vodě.
Trošku zklamáním byla účast jen pěti lodí, daná učastí předních posádek na závodech poněkud větších lodiček Melges 24, doprovod dětí na mezinárodní zahraniční závody, zdravotní potíže a také přetrvávajícím zimním spánkem některých oddílů. Velmi příjemným překvapením byla účast pražské posádky manželů Machovských, kteří vážili cestu až od Prahy.
Předpověď počasí slibovala přiměřený nestabilní vítr – klasické Brno. Takže po podání přihlášek na pořádajícím oddíle LS jsme vyčkali startu první rozjížďky a šlo se na věc. Hned po startu první rozjížďky se přihnal bouřkový mrak se silným poryvovým větrem a prudkým deštěm. Za 10minut bylo po něm a začaly klasické brněnské šachy.
Z nich vyšla nejlépe nejlehčí posádka v závodním poli Pavel a Matěj Konopíkovi, kteří přezbrojili na starší dovezenou Fačendu. Jako druzí dojeli Katka s Patem, následování Fredym s Marcelou.
Další rozjížka byla kopií první, při třetí se prohodily pozice na prvním a druhém místě. Po čtvrté rozjížďce hlavní rozhodčí závod pro první den ukončil.
V neděli se šlo na vodu hned na desátou, podle propozic. Což některé posádky nečekaly a ve spěchu se nepodařilo, třeba nám, všechny nastavení na lodi vyladit tak jak mají být, takže jsme vyjížděli s hlavaskou deset cm pod horní značkou na stěžni a bylo to znát. Na nové lodi bude co dolaďovat. V neděli už jednoznačně vedla posádka manželů Blateckých a zaslouženě si vyjela celkové vítězství v prvním pohárovém závodě sezony. Perličkou neděle byla první rozjížďka, kterou celou dobu vedli Fredy s Marcelou a až na poslední bojce cca 100 mertů před cílem přišli po taktické chybě o vítezství. V této první rozjížďce se ukázala v dobrém světle i začínající posádka manželů Machovských, kteří dojeli do cíle sice na čtvrtém místě, ale s minimálním odstupem. Takže zbývá jen se naučit vlajky a pravidla a je tu další soupeř, se kterým je nutné počítat. Elán do závodění, tak vzácný v této době, jim rozhodně nechybí.
Před vyhlášením výsledků jsme našli na LS dva závodní Vaurieny v trošku zanedbaném stavu, které by po rekonstrukci mohly rozšířit naše řady. Technickou zajímavostí je stěžeň manželů Machovských – original Proctor, vyrobený z Al profilu stejného jako mají standardně lodě třídy Cadet. Návod jak se dostat k velmi dobrému stěžni z relativně dostupného materiálu. Skutečnost, že funguje dobře, jsme si ověřili jako předchozí majitelé jejich lodě.
Celkově lze hodnotit závody jako velmi vydařené, za krásného jachtařského počasí.
Tímto bych chtěl vyzvat všechny posádky k probuzení ze zimního spánku a k účasti na dalších závodech. Jako zajímavou volbou se letos jeví i účast na závodech na Bezdrevu, v Kroměříži – kdo z vás tam kdy byl? – a na dalších nepoznaných vodách jako Oldřichov a Slapy.