Pod tímto tajemným názvem se skrývá první pohárový závod Vaurienů, který proběhl v termínu 5.-6.5. 2001. Závod pořádal oddíl LS Brno na Kníničské přehradě a mimo LT Vaurien se ho letos účastnila také LT Cadet a LT Fireball. Vaurieni se zde předvedli krásnou účastí 28 lodí, což je na brněnský závod nezvyklé. Je nutno dodat, že k této účasti přispěli závodnící ze zahraničí a to konkrétně ze Slovenska (pět posádek). Další zajímavostí tohoto závodu bylo velké množství manželských či partnerských posádek a mám dojem, že všichni tento první závod přežily v klidu a míru. Jen tak dál!
Závod se jel podle nových Závodních pravidel jachtingu 2001-2004. Tyto pravidla jsou již přeložená do češtiny a dají se zakoupit v česko-anglické verzi za 100,- Kč. Odjelo se celkem 8 rozjížděk a z toho se dvě škrtaly. Startovalo se podle nového časového systému. V sobotu se odjely 4 rozjížďky, vždy dvě a dvě nonstop. Voda byla ještě studená, ale slunce nás už pěkně hřálo. Foukal slabý až střední vítr z netradičního východního směru. Kdo zná místní podmínky tak se lehce pousměje, neboť přesně v tomto směru je na vyvýšenině postaven hotel Santon. Tento pak rozděluje vítr na pofuk od hráze a pofuk od parníků. Je pravda, že tak dává šanci všem, dostat se alespoň na chvíli do čela závodu. Tímto větrem se však nenechala zmást naše momentálně nejlepší posádka Radim Hartl a Martin Gončar, kteří stále byli někde do čtvrtého místa. Boje však byly tvrdé a i oni mírně znervozněli, když jim na paty začala šlapat nová posádka Milo a Katka Chalupníkovi, která jela ve slovenských barvách a posádka Markéta Kozelská a Tereza Jakešová. Za povšimnutí také stojí nová posádka Petr Janáček a Markéta Grelová, kteří se drali na první pozice a to Markéta závodí prvním rokem!
Po noční bouři se v neděli větrné podmíky změnily, foukal SZ vítr, který byl poměrně stabilní (?teda na Brno) a po poledni začal i zesilovat. Takže super jízda. Na předních místech se odehrávaly těsné boje, došlo i k protestům. Také únava, hlavně psychická, rostla. Napětí při čtyřech nonstop rozjížďkách, kdy bodové rozestupy závodníků jsou značně malé, dá zabrat. Kolem čtvrté hodiny odpoledne je téměř rozhodnuto, lodě se vracejí na břeh. Poslední slovo má pak protestní komise a vše je jasné. Vítr značně zesílil, vysvitlo slunce a začal jachtařský ráj. ??a můžeme přistoupit k vyhlášení výsledků. Na prvním místě se umístila posádka Hartl-Gončar?, na druhém místě se umístila posádka Kozelská-Jakešová?.., na třetím místě se umístila posádka Milo a Katka Chalupníkovi?, gratulujeme!? Ocenění byly nejen nejlepší závodníci, ale losovala se i speciální cena pro juniorskou posádku, tu získala posádka Gončar-Fajkus a příspěvěk na cestovné, ten putoval na Slovensko. Tyto ceny budou vyhlašovány na všech pohárových závodech.
Jak bychom zhodnotili tento víkend? Krásně jsme si zazávodili za slunného počasí, někteří poprvé oprášili své oře, dokonce proběhl jeden křest nového přírustku, v sobotu večer jsme se všichni nadlábli super gulášem (vařil tatínek naší nové členky Markéty Grelové) a pobavili u baru. Závodní komise na LS Brno pod vedením Vlasty Novákové byla jako obvykle skvělá, prostě sehraný tým, vše probíhalo dle regulí, také protesty se řešily jasně a stručně (mohu říci z vlastní zkušenosti). Mám jedinou drobnou připomínku, zpoždění prvních startů dne. Starty byly vypsány na určitou hodinu a přestože foukalo byl dán odklad. Snad měla ZK jiné důvody k odložení, to mi není známo. Pouze upozorňuji, že tak se učí závodníci k lajdání. Pak se na ně na českých vodách čeká a doplácí na to ti poctiví, kteří už půl hodiny krouží zbytečně na vodě. Na závodech většího formátu v zahraničí se pak jachtaři diví, že nestíhají předstartovní přípravu na vodě, či dokonce starty vůbec.
Tak a to je vše k prvnímu pohárovému závodu v Brně. Rozkoš je zrušená, takže nashle na druhém pohárovém závodě na ?Mácháči?.
Ahoj Markéta.K